Helg i Mora

Det tar lång tid att åka bil till Mora, särskilt om man kör fel som vi gjorde haha! Men det får man ta. Staden Mora är inte stor, den e tom mindre än S-vall, tänka sig. I staden kan man inte bara beskåda spektaklet wasa loppet utan även skyhöga midsommarstångar uppställda mitt i gatorna, en mann som heter Erik och har en motorcykel i vardagsrummet samt en massa härbren. (små små trähus med små små dörrar). Vi har också beskådat wasa loppet, via teven, var kyligt väder i Mora i helgen, inte så trevligt att stå utomhus med andra ord. Helgen var lugn och skön och vi har ätit massa god mat, goda ostar med vin mm jag älskar chevreost och mögelost. Vi har också hört M's mormor sjunga "ett två tre fyra, alla råd ärå dyra, fem sex sju åtta nu måste jag sitta på pottan, nio tio elva tolv nu skurar vi alla golv", mer än 1 gång kan jag lova, men det hör till, hon e rolig hon! 

Bifogar här lite bilder på helgens bravader.

     
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0