Märkligt,.

När den bild av världen man skapat sig, inte längre riktigt stämmer överens med verkligheten.. när allt bara vänds upside down osv och skapar ett litet kittlande kaos i hjärnan.
Just i denna stund ställer jag mig frågan, kan man lite på någon annan än sig själv och kan man i sådana fall verkligen alltid lita på sig själv? ..det finns exempelvis vissa gånger jag inte kan lita på mej själv.. (men sådana situationer försöker jag undvika genom att inte dricka så mkt alkohol..) 
Jag tror mig ändå veta vem/vilka jag kan lita på i mitt liv.. och hoppas innerligt att den bild jag då om detta byggt upp för mig själv också är den bild som är den verkliga.
Men som jag nämnt tidigare kan sin egen verklighet också snabbt utbytas mot något helt annat och det är just där jag är nu.. en sådan märklig känsla.. som gör att jag börjar snurra vidare på frågor som det möjligen inte finns något svar på. För helt plötsligt har man hamnat på någon form av filosofisk avväg och då orkar inte min hjärna tänka mer, för filosofi var det mest märkliga ämnet i skolan jag varit med om..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0